IN BREVE:
Batterie LiPo sottu a lupa
Batterie LiPo sottu a lupa

Batterie LiPo sottu a lupa

Vaping è batterie LiPo

 

In u vaporizzatore elettronicu, l'elementu più periculosu resta a fonte di energia, per quessa hè impurtante cunnosce bè u vostru "nemicu".

 

Finu à avà, per u vaping, avemu usatu principarmenti batterie Li-ion (batterie tubulari di metalli di diametri diffirenti è più cumunimenti 18650 batterie). Tuttavia, certi scatuli sò furnuti cù una bateria LiPo. Spessu questi ùn sò micca intercambiabili, ma solu ricaricabili è fermanu abbastanza limitati in u mercatu di vaporizzatori elettronici.

In ogni casu, più è più di queste batterie LiPo cumincianu à apparisce in i nostri scatuli, qualchì volta cù putenzi stravaganti (finu à 1000 Watts è più!), In formati ridotti chì ponu esse sguassati da a so casa per esse caricati. U grande vantaghju di queste batterie hè innegabilmente a so dimensione è u so pesu chì sò ridotti, per offre una putenza più grande di quella chì avemu cunvinziunali cù batterie Li-Ion.

 

Stu tutorialu hè fattu per voi per capiscenu cumu hè fatta una tale batteria, i risichi, i benefici di l'utilizanu è parechji altri cunsiglii utili è cunniscenze.

 

A bateria Li Po hè un accumulatore basatu in lithium in u statu di polimeru (l'elettrolitu hè in forma di gel). Queste batterie conservanu una putenza stabile è di longa durata in u tempu. Hanu ancu u vantaghju di esse più ligeri di e batterie Li-Ion, chì sò accumulatori elettrochimichi (a reazzione hè basatu annantu à u litiu ma micca in u statu ionicu), per l'absenza di l'imballu di metalli tubulari chì sapemu.

LiPos (per lithium polymer) sò custituiti da unu o più elementi chjamati cellule. Ogni cellula hà una tensione nominale di 3,7V per cellula.

Una cellula 100% caricata averà una tensione di 4,20V, quantu à u nostru classicu Li-Ion, valore chì ùn deve esse superatu sottu pena di distruzzione. Per u scaricamentu, ùn deve micca passà sottu à 2,8V /3V per cellula. A tensione di distruzzione hè in 2,5V, à questu livellu, u vostru accumulatore serà bonu per scaccià.

 

Tensione in funzione di % di carica

 

      

 

Composizione di una batteria LiPo

 

Capisce l'imballaggio di batterie LiPo
  • In a foto sopra, a custituzione interna hè quella di una bateria 2S2P, Allora ci hè 2 elementi in Serie è 2 elementi in Paralle
  • A so capacità hè nutata in grande, hè u putenziale di a bateria chì hè 5700mAh
  • Per l'intensità chì a bateria pò furnisce, ci sò dui valori: u cuntinuu è u piccu, chì sò 285A per u primu è 570A per u sicondu, sapendu chì un piccu dura dui seconde massimu.
  • A tarifa di scaricamentu di sta bateria hè 50C chì significa chì pò dà 50 volte di a so capacità chì quì hè 5700mAh. Pudemu dunque cuntrollà u currente di scaricamentu datu fendu u calculu: 50 x 5700 = 285000mA, vale à dì 285A continuamente.

 

Quandu un accumulatore hè dotatu di parechje cellule, l'elementi ponu esse urganizati in modu diversu, allora parlemu d'accoppiamentu di cellula, in serie o in parallelu (o i dui à u stessu tempu).

Quandu e cellule idèntiche sò in serie (per quessa di u stessu valore), a tensione di i dui hè aghjuntu, mentre chì a capacità ferma quella di una sola cellula.

In parallelu, quandu e cellule idèntiche sò accoppiate, a tensione resta quella di una sola cellula mentre chì a capacità di i dui hè aghjuntu.

In u nostru esempiu, ogni elementu separatu furnisce una tensione di 3.7V cù una capacità di 2850mAh. L'associazione Serie / Parallela offre un potenziale di (2 elementi di serie 2 x 3.7 =)  7.4V è (2 elementi paralleli 2 x 2850mah =) 5700mah

Per stà in l'esempiu di sta bateria di custituzione 2S2P, avemu dunque 4 cellule urganizate cusì:

 

Ogni cellula essendu 3.7V è 2850mAh, avemu una bateria cù duie cellule identiche in serie di (3.7 X 2) = 7.4V è 2850mAh, in parallelu cù e stesse duie cellule per un valore tutale di 7,4V è (2850 x2 )= 5700 mAh.

Stu tipu di batterie, custituitu da parechje cellule, esige chì ogni cellula hà u listessu valore, hè un pocu cum'è quandu inserite parechje batterie Li-ion in una scatula, ogni elementu deve esse carricatu inseme è avè. e stesse proprietà, carica, scarica, tensione ...

Questu hè chjamatu equilibriu trà e diverse cellule.

 

Chì ghjè l'equilibriu?

L'equilibriu permette à ogni cellula di u stessu pacchettu per esse carica à a listessa tensione. Perchè, durante a fabricazione, u valore di a so resistenza interna pò varià ligeramente, chì hà l'effettu d'accentuà sta diffarenza (per chjuca) cù u tempu trà a carica è a scarica. Cusì, ci hè u risicu di avè un elementu chì serà più stressatu chè un altru, chì porta à un usu prematuru di a vostra bateria o à malfunzionamenti.

Hè per quessa chì hè preferibile, quandu cumprà u vostru caricatore, optà per un caricatore cù a funzione di equilibriu è quandu si ricaricà, vi tuccherà à cunnette i dui tappi: putenza è equilibratura (o equilibriu)

Hè pussibule truvà altre cunfigurazioni per e vostre batterie cù, per esempiu, elementi in serie di u tipu 3S1P:

Hè ancu pussibule di misurà e tensioni trà i diversi elementi cù un multimetru. U schema sottu vi aiuterà à pusà currettamente i vostri cables per stu cuntrollu.

 

Cumu carricà stu tipu di bateria

Una batteria di lithium hè caricata à voltage constantu, hè impurtante micca di più di 4.2V per cellula, altrimenti a bateria si deteriorarà. Ma, sè vo aduprate un caricatore adattatu per e batterie LiPo, gestisce solu stu limitu.

A maiò parte di e batterie LiPo caricanu à 1C, questu hè a carica più lenta, ma ancu a più sicura. Infatti, alcune batterie LiPo accettanu carichi più veloci di 2, 3 o ancu 4C, ma stu modu di ricaricà, s'ellu hè accettatu, usa e vostre batterie prematuramente. Hè un pocu cum'è cù a vostra bateria Li-Ion quandu caricate 500mAh o 1000mAh.

Esempiu: si carica a Batteria 2S 2000 mAh cù u so caricatore dotatu di una funzione di bilanciamentu integrata:

- Accendemu u nostru caricatore è selezziunate nantu à u nostru caricatore a prugramma di carica / equilibriu "lipo".

- Cunnette i 2 sockets di a batteria: carica / scarica (u grande cù 2 fili) è bilanciamentu (u picculu cù assai fili, quì in l'esempiu hà 3 fili perchè 2 elementi)

- Programmu u nostru caricatore:

 – Batteria 2S => 2 elementi => hè indicatu nantu à u so caricatore "2S" o nb di elementi = 2 (cusì per infurmazione 2 * 4.2 = 8.4V)

– Batteria 2000 mah => face una Capacité di a bateria 2Ah => indica nantu à a so carica a corrente di carica di 2A

- principià a carica.

impurtante: Dopu aduprà una bateria LiPo d'alta putenza (resistenza assai bassa), hè pussibule chì a bateria hè più o menu calda. Hè dunque assai impurtante di lascià una batteria lipo riposu per 2 o 3 ore prima di ricaricà. MAI ricaricà una batteria LiPo quandu hè calda (instabilità)

Equilibrage :

Stu tipu di bateria essendu cumpostu di parechji elementi, hè imperativu chì ogni cellula ferma in una gamma di tensione trà 3.3 è 4.2V.

Inoltre, se una di e cellule hè fora di equilibriu, cù un elementu à 3.2V è l'altru à 4V, hè pussibule chì u vostru caricatore hè sopra à l'elementu 4V à più di 4.2V per cumpensà a perdita di l'elementu à 3.2. V per ottene una carica generale di 4.2V. Hè per quessa chì l'equilibriu hè impurtante. U primu risicu visibile hè l'inflazione di u pacchettu cù una pussibuli splusioni com'è u risultatu.

 

 

Per sapè :
  • Ùn scaricate mai una batteria sottu à 3V (riscu di batteria irrecuperabile)
  • Una batteria lipo hà una durata di vita. Circa 2 à 3 anni. Ancu s'ellu ùn l'avemu micca usatu. In generale, si tratta di circa 100 cicli di carica / scaricamentu cù u massimu rendiment.
  • Una batteria lipo ùn funziona micca bè quandu hè assai fretu, a gamma di temperatura induve hè in u so megliu hè di circa 45 ° C.
  • Una batteria punzata hè una batteria morta, ci vole à sbarazzassi (una cinta ùn cambia nunda).
  • Mai carica una batteria calda, perforata o gonfia
  • Se ùn avete più aduprate e vostre batterie, cum'è per e batterie Li-Ion, guardate u pacchettu à a mità di carica (vale à dì circa 3.8V, vede a tabella di carica sopra)
  • Cù una nova bateria, durante i primi usi hè impurtante ùn cullà cù putenzi di vape troppu altu (break-in), durà più longu.
  • Ùn espone micca e vostre batterie in lochi induve a temperatura puderia risaltà più di 60 ° C (car in l'estiu)
  • Se una batteria ti pari calda, scollega immediatamente a batteria è aspetta uni pochi di minuti mentre alluntanassi, per ch'ella si rinfriscà. Infine verificate chì ùn hè micca dannatu.

 

In riassuntu, e batterie Li-Po ùn sò nè più periculose nè menu cà e batterie Li-Ion, sò solu più fragili è necessitanu un rispettu strettu di e struzzioni basi. Per d 'altra banda, permettenu di aumentà à putenzi assai elevati cumminendu tensioni, capacità è intensità in un voluminu ridutta da imballaggi flessibili è ligeri.

Ringraziemu u situ http://blog.patrickmodelisme.com/post/qu-est-ce-qu-une-batterie-lipo chì hà servitu cum'è una fonte d'infurmazioni è chì vi cunsigliemu di leghje s'è vo site appassiunatu di mudelli è / o energia.

Sylvie.I

 

Print Friendly, PDF è Email
Com Inside Bottom
Com Inside Bottom
Com Inside Bottom
Com Inside Bottom

À propositu di l'Autore